1

scholen

1

leerlingen

Nieuws

Procedure nieuwe bestuurder succesvol afgerond
De Raad van Toezicht van OOadA is verheugd om bij aanvang van het nieuwe schooljaar te kunnen melden dat Bert Groenewoud per 1 november a.s. de nieuwe voorzitter wordt van ons College van Bestuur. 

Groenewoud is op dit moment nog bestuurder bij Stichting Talent in Hoorn. Hij werkte eerder als programmamanager aan verschillende projecten op het gebied van professionele ruimte, waaronder het Leraren Ontwikkelfonds en was voordien ook werkzaam bij de Publieke Omroep. Hij begon z’n loopbaan als leerkracht in het basisonderwijs.

De Raad van Toezicht is enthousiast over de benoeming: „Met Groenewoud hebben we een ervaren voorzitter gevonden die zowel de stad kent als het openbaar onderwijs en vanuit verschillende perspectieven kan werken aan de uitdagingen die het onderwijs in Amsterdam voor zowel onze leerlingen en ouders als medewerkers met zich meebrengt”, aldus voorzitter Betty Heimans-Polk. 

De komende 2 maanden zal Groenewoud gebruiken om zijn werk in Hoorn af te ronden. Binnen OOadA volgt hij Jan Hus op die sinds het vertrek van Herbert de Bruijne in april jl. als interim bestuurder was aangesteld.
 
Eigentijds onderwijs
Samenwerking voortgezet onderwijs
Alliantie met Spinoza en Spinoza20first
 
Eigentijds onderwijs
Betekenisvol onderwijs in de praktijk
"De wereldwijze klas van juf Mischa"
Aantrekkelijk werkgeverschap
Leren van bedrijven
De lessen van Tony's Chocolonely
 
Aantrekkelijk werkgeverschap
NT2 nieuwe stijl en interculturele communicatie
Taalonderwijs als loopbaanperspectief
 

Eigentijds onderwijs

De huidige tijd en de toekomst brengen specifieke maatschappelijke, technologische en ecologische uitdagingen en kansen met zich mee. Eigentijds onderwijs richt zich op kennis en vaardigheden die nu en morgen nodig zijn om als wereldburger het verschil te kunnen maken.


Kenmerkend voor eigentijds onderwijs zijn uitdagende onderwijsactiviteiten waarin verschillende leergebieden en life skills gecombineerd worden. De wereld ontdekken en naspelen. Ook buiten de muren van het schoolgebouw.